
No vull mencionar que totes les externalitats negatives de pertànyer a l’àrea metropolitana de Barcelona han recaigut sempre en la nostra ciutat. Estalvio recordar que pel nostre territori passen tres línies de tren, diverses autopistes, així com carreteres nacionals i altres agressions viàries que esquarteren el territori i dificulten la mobilitat interna dels nostres veïns i veïnes.
Montcada i Reixac, amb el pretext de que cal millorar el servei de rodalies de RENFE de Barcelona, no pot acceptar el projecte d’un túnel ferroviari al Turó de Montcada i Reixac. Montcada i Reixac no pot quedar-se amb els braços creuats observant con s’està dissenyant una nova agressió al territori. Hem de dir prou, tal i com varem fer al 2003 quan començava a considerar-se aquesta possibilitat. Llavors, tot el Consistori de la ciutat, i més de 4.000 signatures de suport, vam presentar a la Generalitat de Catalunya el nostre rebuig al projecte de túnel.
Hores d’ara la postura de l’Ajuntament continua sent la mateixa. No admetrem cap més agressió al Turó, ni més infraestructures que suposin noves barreres arquitectòniques. He reiterat en moltes ocasions que el túnel no és necessari i qui hi ha altres alternatives, i més econòmiques, que poden millorar el servei ferroviari. Montcada i Reixac ja ha suportat amb escreix la seva quota d’agressions en el territori. Ja n’hi ha prou.